söndag 15 maj 2011

Sunday everyday

Jag säger som Paradise Oskar "I´m living like it´s Sunday everyday" :)

För att lugna mina nerver efter gårdagens fiasko gick vi idag ett varv på
Turku Design Festival (lite sent i och med att sista dagen var idag). Vi fick se många fina saker och roliga idéer.

Hos
Punainen Norsu köpte jag en Pipityyny. Den ska användas som en traditionell gelpåse då man slår sig. Man kan ha den i frysen för att sedan ta fram och lägga på det onda stället vid behov. Man kan också värma den och använda för att mjuka upp muskler o. dyl. Den fungerar i princip som en vetedyna men är riktad till barn. Jag köpte en för jag tyckte om idén och funderar på att plagiera och göra en till dagis :) Pipityyny är snällare mot huden än en kall gelpåse som kan orsaka frysskador.


Punainen Norsu har också en butik på Allegatan 18 i Åbo. Butiken är öppen ti- fre kl. 11-18
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar