söndag 8 maj 2011

Morsdagshelgen i Åbo

Life is good. Den här helgen har solen värmt hela vårt land upp till + 20 grader. Det har varit en effektiv helg. På fredagen kom mamma och pappa hit för att fira morsdagen. De hade med sig foton och souvenirer från Berlin och jag fick Lena Meyer- Landruts nya skiva (Good News) :D

På fredagkväll åkte pappa, Jimmy och jag till Forum Marinum för att titta på Skjut rakt på Bengtskär. Vi tittade också på de permanenta utställningarna och det var riktigt intressant och kan rekommenderas :)


På kvällen blev det grillfest :)

"Turun sinappia"

TIDIGT på lördagen åkte vi iväg till Nådendal för att njuta på Nådendals Spa. Skönt var det och god mat fick vi :)


På lördagkväll gick vi till stan för att inleda årets åbåtssäsong tillsammans med Andrea. Vi hittade också "the new place to be" i Nya Apoteket på Kaskisgatan (deras Irish Coffee är den bästa jag smakat). Tack Andrea för rekommendationen :)

(Märk: på den här bilden liknar jag precis min mommo :)

På hemvägen såg jag den här pärlan :) (I wants!)

Idag har vi njutit av solen och picknickat på åkanten tillsammans med flera andra picknickare :)

Med andra ord: en helt perfekt helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar