söndag 22 maj 2011

"Ferrari i pyjamas"

Nu har jag samlat på mig ytterligare lite vuxenpoäng.

Igår eftermiddag skrev jag under pappren och blev således ägare till en silver- grå Fiat Stilo Multiwagon :D


Här är den:

Jag känner mig väldigt gammal och ansvarsfull i och med mitt bilköp, men som tur står det fortfarande 23 på körkortet :) Nu återstår bara att vänta in alla papper, som bilfirman skickar med posten, och gå till banken och fixa alla försäkringar och registreringar. Sen är det bara att tuta och köra :)

Kalle och jag väntar på att "familjebanken" överför lånepengarna till mitt konto :)

Min första, egna, RIKTIGA bil :)

Efter bilköpet firade vi med glass hemma hos faster!

2 kommentarer:

  1. Grattis :) Tyvärr så e de int någo roligt att vänta på alla dom där papprena sen när man sen summan på räkningen :/ men de e ju allti roligt att ha en egen bil så kör försiktigt :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Jåå, man sku ju nog klara sig utan alla utgifter som man har med bil, men de e värt de när man tänker hurudan personlig frihet man har med bil :)

    SvaraRadera