måndag 21 mars 2011

Life after the earthquake (not the one in Japan)

Nåjaa, nu börjar ja känna mig som människa igen. Idag har jag varit på jobb igen och fått höra att alla andra också haft samma hel***iska magsjuka som jag (dominoeffekt indeed).

Imorgon har vi pysseldag eller, ursäkta mig, "kreativ förmiddag" på dagis. Vi ska laga fågelmat av kokosfett och solrosfrön. Det kan sluta i katastrof (på grund av det smälta, och därför mycket heta, kokosfettet) men jag hoppas att det ska gå bra. Jag inser ju också att jag är lite sent ute i och med att våren är på ingång men jag resonerar som så att småfåglarna som kan tänkas intresseras av fågelmaten först nu börjar synas ute. Jag rapporterar imorgon om vår "kreativa" stund tillsammans med barnen.

Idén till detta pyssel fick jag från Lilla A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar