måndag 4 april 2011

Loppisfynd

Förra helgen spenderade vi i Hangö. Jag kände mig så inspirerad av boken Loppisfynd att vi på lördagsförmiddagen bestämde oss för att gå ett varv genom Ankka- loppis. Eftersom jag för tillfället är motiverad att sy och pyssla så köpte jag på mig en hel del garn, sytråd och tyg. Utbudet för sy- och garn- intresserade var extra stort denna lördag.


På söndagen plockade vi upp Janne och åt morgonmål på Roxx. Efter frukosten åkte vi till Kaluste Laine (ett annat stort loppis). Janne fyndade en hel del, men jag hittade ingenting. Vi åkte också till Ankka- loppis igen och jag köpte jättefina knappar och ett par superhäftiga örhängen. En perfekt loppishelg alltså :)


Med Janne ska vi planera in en loppis- mini- roadtrip nu på våren. Vi ska åka till olika loppisar i Åbo och Salo har vi tänkt. Jag skriver mera då vi bestämt tidpunkt för resan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar