onsdag 1 februari 2012

En väldigt lååång uppdatering...

Hej igen! Jaa, det känns som att jag inte riktigt klarar av det här bloggandet för tillfället. Inga bilder kommer det in fast jag lovat och inga nya inlägg skriver jag fast det är flera veckor sedan det senaste..men, men jag får skylla på ekorrhjulet antar jag.

Nu har vi i alla fall flyttat in på Nylandsgatan och det känns bra. Vi har redan hunnit skaffa några nya möbler och funderar som bäst hurudan soffa vi vill ha :) Veckorna, och speciellt helgerna, bara flyger iväg och det är mycket som händer hela tiden. Här kommer i alla fall en (väldigt) ytlig redogörelse för de senaste två veckorna (och de två kommande veckorna:)

Torsdagen den 2.2 bjöd Ari på fisksoppa hemma hos sig. Han bjöd egentligen på en trerätters middag som födelsedagspresent till mig :) Roligt hade vi och god mat fick vi!

Fredagen den 3.2
bjöd vi Alexander och Niina, våra blivande grannar, på fredagsmiddag. Jag lagade Chili con Carne med ris och sallad, samt smör och bröd :) Till maten drack vi en hel del vin och kvällen avslutades med att spela Operation och titta på den svenska presidentkandidatdebatten via YleAreena.


Den 4-5.2 var Nina i Åbo. Fia, Nettan, Ville och Rantala kom från Hangö, Mats kom från Kimito, jag och Jimmy och Jill och Toffe bor ju här :) På lördagen åt vi gott på Ristorante Dennis och fortsatte sedan till Kiitorata för att spela minigolf (JAG vann :D). Kvällen avslutades på the Monkey. Roligare har vi aldrig haft :)


Den 11.2 firade vi Jimmys examen tillsammans med hans familj i Bromarf.

Den 18.2
åker vi ner till Ekenäs för att träffa Annika och Tias samt för att fira Fredrik som fyller 2 år den 16.2 (!!!) :)

Den 24.2-26.2 styr vi kosan mot Korsholm och Vasa. Vi ska träffa Jonas, Aino och Erik (och åka pulka). Någon av dagarna ska vi också träffa Fredde och Åsa och titta hur de har det i sin nya lägenhet :)
Hädanefter ska jag försöka uppdatera bloggen liiite oftare. Så småningom lägger jag i alla fall upp lite bilder på lägenheten så får ni se hur vi bor :) Ha det bra tills dess!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar