fredag 28 maj 2010

De tio sista

Nu är det klart vilka alla länder som tävlar i finalen av ESC på lördag...och Sverige är inte ett av dessa :( Jag vet att jag sa i mitt tidigare inlägg att jag önskar att Sverige inte går till final, men nu tycker jag synd om Anna Bergendahl. Hon gjorde ett superframträdande och höll högre standard än många andra länders artister! Dessutom borde Anna ha gått till final bara för att visa svenska medier var skåpet ska stå (Aftonbladet). Men, men...här är i alla fall de tio länder som lyckades ta sig till final ikväll, inklusive Israel :) (Hurra, för att Israel är i final men buu för kvällens framträdande, bättre kan ni!!)

Danmark
Azerbajdzjan
Georgien
Ukraina
Israel

Cypern
Rumänien
Armenien

Turkiet

Irland

Buuu!!!
Hurraa :)

Ps. Var är Litauen?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar