måndag 25 juli 2011

Sista arbetsveckan inleds...

...och det med stil må jag säga. Starten denna morgon var mer än lovligt trög och jag kom iväg hemifrån lite väl sent. 8:15 (borde infinna mig 8:00) kom jag in på avdelningen och skulle slå på arbetstelefonen. När jag börjar gräva i väskan märker jag att telefonen i fråga inte är där...var kan den då vara?? Jaa, som om det inte skulle räcka med att det är måndag och jag kommit för sent till jobbet så har jag dessutom lyckats lämna arbetstelefonen hemma på köksbordet...i Åbo...får jag påminna samtliga läsare om att jag pendlar till Pargas varje morgon.


Nå, jag hittade inte på något annat än att jag helt enkelt fick hoppa i ferrarin och köra hem tillbaka efter telefonen, för att sedan IGEN åka tillbaka till Pargas. *suck*


Nå efter att jag åkt av-och- an och av- och- an kunde jag äntligen börja jobba, med den påföljd att jag inte har kommit ikapp klockan alls idag och hinner inte riktigt med allt jag borde få gjort. Men, men..som en kollega sa: Imorgon är en ny dag. Den kan jag ju börja med att komma i tid i alla fall :)


Hoppas ni andra har haft en mindre hektisk och Skärgårdsvägen- fylld dag :D

2 kommentarer:

  1. Voi, voi, tacka vet jag flextider :) det brukar hända sej lite nu och då för mej också att jag vaknar en timme senare av Mathias väckning :) men som sagt, imorgon e en ny dag :)

    SvaraRadera
  2. jepp...nå de värsta e att när jag va påväg hem så märkt ja att ja glömt nycklarna hemma (hemnycklarna) och Jimmy har kvällstur i Pargas, så ja fick svänga om vid St:Karins avtaget och hämta Jimmys nycklar...när det en gång börjar rådda så slutar det aldrig :D

    SvaraRadera