onsdag 30 maj 2012

Spännande tider

Idag har varit en programfylld och spännande dag. Det började med vårutfärd till Kurala bybacke. Vi hade en alldeles underbar förmiddag där tillsammans med barnen och djuren :) Efter jobbet åkte jag iväg till Pargas för en arbetsintervju. Det är en socialhandledaretjänst på äldreboendet Björkebo det handlar om. Intervjun i sig gick riktigt bra och jag tror att jag lyckades hålla mig från att skämma ut mig alltför mycket i alla fall! Det som gör det hela lite mer nervpressande är att nio andra har sökt samma tjänst (och jag brukar ju inte vinna på lotteri...) De hör i alla fall av sig i början på nästa vecka!

Imorgon är min sista dag på dagis före semestern! Det känns lite vemodigt, maj har gått så snabbt och dessutom vet jag ju inte hur min höst kommer att se ut...är det sista dagen för alltid eller hur ska man ta det??? Jag ska i alla fall ta ut det mesta av dagen! Sen är det sommarlov några veckor. 

Nästa måndag eller tisdag åker jag till Hangö och semestrar "hemma" (Jimmy jobbar ännu några veckor). Sen är det så småningom dags för nästa Närpesresa (eller egentligen Molpe) igen då Fredde och Åsa firar sin förlovning. Jag kommer nog att få tiden att gå innan jag börjar mitt sommarjobb som hemförlovningshandledare i juli.

Men, men bäst att krypa till kojs så att man orkar upp till 7:30 (för sista gången på ett tag i alla fall :)

Nati, nati på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar